Hotel

Tilal Liwa Desert Retreat

Al Dhafra | Abu Dhabi | Emirati Arabi Uniti

Mappa
Un rifugio nel deserto di Liwa incredibilmente appartato. Affacciato sulle dune di sabbia del famoso deserto di Rub Al Khali. Situato nella regione occidentale di Abu Dhabi, più vicino alle città di Madinat Zayed e Liwa. A circa 160 km dall'aeroporto di Abu Dhabi. Il Camel Race Track si trova a soli 10 minuti dall'hotel.
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Tilal Room with Dune View

Accessible by Lift
Air conditioning
Bathroom
Bathroom amenities (free toiletries)
Bathtub
Closets in room
Coffee/Tea maker
Desk
Electric Kettle
Electronic key card access
Fire alarms or smoke detectors
Garden View
Interconnecting Room(s) available
Capienza: 2 adulti, 1 bambino
N. max di Ospiti:3
Dimensioni:38 m2
Queen1 Letto Queen

Tilal Dune View Twin Room

Accessible by Lift
Air conditioning
Bathroom
Bathroom amenities (free toiletries)
Bathtub
Bidet
Closets in room
Coffee/Tea maker
Connecting rooms
Desk
Electric Kettle
Fire alarms or smoke detectors
Interconnecting Room(s) available
Internet access
Capienza: 2 adulti, 1 bambino
N. max di Ospiti:3
Dimensioni:38 m2
Single2 Letti Single

Al Sahab room with Balcony

Accessible by Lift
Air conditioning
Balcony
Bathroom amenities (free toiletries)
Bathtub
Bidet
Children crib/cots
Closets in room
Coffee/Tea maker
Connecting rooms
Desk
Electric Kettle
Electronic key card access
Fire alarms or smoke detectors
Capienza: 2 adulti, 1 bambino
N. max di Ospiti:3
Dimensioni:38 m2
Queen1 Letto Queen

Al Sahab with Balcony Twin Room

Accessible by Lift
Balcony
Bathroom
Bathtub
Bidet
Children crib/cots
Closets in room
Coffee/Tea maker
Connecting rooms
Desk
Electric Kettle
Electronic key card access
Fire alarms or smoke detectors
Capienza: 2 adulti, 1 bambino
N. max di Ospiti:3
Dimensioni:38 m2
Single2 Letti Single

Oasis Pool View Room

Air conditioning
Bathroom
Bathtub
Bidet
Children crib/cots
Closets in room
Coffee/Tea maker
Connecting rooms
Desk
Electric Kettle
Electronic key card access
Fire alarms or smoke detectors
Interconnecting Room(s) available
Capienza: 2 adulti, 1 bambino
N. max di Ospiti:3
Dimensioni:38 m2
Queen1 Letto Queen

Oasis Pool View Twin Room

Air conditioning
Bathroom
Bathroom amenities (free toiletries)
Bathtub
Bidet
Children crib/cots
Closets in room
Coffee/Tea maker
Connecting rooms
Desk
Electric Kettle
Electronic key card access
Fire alarms or smoke detectors
Interconnecting Room(s) available
Internet access
Capienza: 2 adulti, 2 bambini
N. max di Ospiti:3
Dimensioni:38 m2
Single2 Letti Single
Servizi offerti da Tilal Liwa Desert Retreat
Currency exchange
Elevators
Fitness Center
Express Check-in/Check-out
Souvenir/Gift Shop
Heated pool
Housekeeping - daily
Indoor pool
Massage
Outdoor pool
Restaurant
Room service
Safe
Sauna
Shoeshine
Accessible parking
Bar
Laundry
Breakfast
Lockers
Non-smoking rooms
Meeting/Banquet Facilities
Airport shuttle service (surcharge)
Baggage Storage
Electric vehicle charging station
Outdoor furniture
Outdoor fireplace
Garden
Designated smoking area
Rooms/Facilities for Disabled
Board games/puzzles
Pool towels
Bottle of water
Sun loungers or beach chairs
Sun umbrellas
Steam room
Movie nights
Outdoor Swimming Pool (all year)
Property is wheel chair accessible
Toilet with grab rails
Higher level toilet
Low bathroom sink
Bathroom emergency pull cord
Visual aids: Braille
24-hour front desk
Air conditioning
BBQ/Picnic area
Concierge desk
Full body massage
Da sapere...
Al-Gharbiya - Abu Dhabi - United Arab Emirates
Città: Al Dhafra
Regione: Abu Dhabi
(AE) Emirati Arabi UnitiMappa
Check-in dalle 15:00
Check-out fino alle 12:00
L'età minima per fare il check-in è 21 anni.
Carte accettate
AXDNJCMAMCVEVI
☝️ Valuta locale:   إ.د (AED)   United Arab Emirates Dirham
☝️ Fuso orario:   Asia/Dubai
Tilal Liwa Desert Retreat accetta le richieste speciali. Aggiungile nel prossimo passaggio!
FAQ Domande Frequenti
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  • I prezzi sono sempre uguali anche se cambia la data?
    I prezzi variano in base a diversi fattori che possono essere stagionali, giorno della settimana, stato di occupazione dell’Hotel, promozioni, particolari fiere in città ed altro. Il consiglio, per vedere i prezzi, è quello di inserire le date del soggiorno e fare i propri confronti.
     
  • La colazione è sempre compresa?
    No, dipende dalla tariffa e dalla struttura se è organizzata per offrirla oppure no. Verifica bene prima di prenotare cosa è compreso e cosa no e che tipo di servizio viene offerto.
     
  • Posso fare richieste speciali?
    Certo, all’atto della prenotazione avrai un campo dove poter scrivere direttamente alla struttura e fare le tue richieste. Queste saranno valutate dall’Hotel che ti risponderà direttamente. In questo processo decisionale MeTour non è responsabile.
     
  • Che tipi di letti troverò nella stanza da me prenotata?
    La tipologia di letto è solitamente specificata nella scheda della stanza. Se hai richieste o esigenze particolari le potrai indicare all’atto della prenotazione scrivendole nel campo “richieste speciali” che saranno girate direttamente alla struttura. In questo processo MeTour non è responsabile.
     
  • Cosa è Paga in Struttural e Pre-Autorizzazione Pagamento?
    Quando prenoti, alcune strutture offrono la possibilità di pagare direttamente in Struttura. In questi casi ti verrà richiesto semplicemente di inserire la tua carta di credito (o di debito) a garanzia della prenotazione, ma senza nessun addebito. La somma verrà prelevata dalla tua carta di credito solo nei casi previsti dalle policy e condizioni relative alla tua prenotazione. In altri casi, quando il Partner non adotta sistemi automatici di disponibilità e prenotazione, ma confermano le prenotazioni "manualmente", allora ti verrà richiesto di inserire la tua carta di credito (o di debito) a garanzia della prenotazione, per poi essere direttamente addebitato nel momento stesso in cui il Partner confermerà la prenotazione (entro le 24-48 ore). A quel momento riceverai una mail con la conferma di prenotazione e l'avvenuto pagamento.
     
  • Come faccio a sapere se la mia carta è stata pre-autorizzata?
    Consultando il saldo della tua carta di credito vedrail che il tuo saldo disponibile risulterà momentaneamente ridotto dell’ importo della tua prenotazione. Potresti, in altri casi e a secondo della politica del circuito della tua Carta di Credito, anche trovare nel repiologo mensile dei movimenti della carta una voce: “operazione in sospeso”. Il blocco della pre autorizzazaione, a secondo delle situazioni, sarà mantenuto secondo le policy ed i termini e condizioni di quanto prenotato.
     
  • Come posso cancellare o modificare la mia prenotazione?
    Facile, entra nell’area cliente con le tue credenziali e da lì potrai modificare o cancellare la tua prenotazione. Ricorda che il cambio date o la cancellazione con richiesta di rimborso dipende dalla tariffa che hai scelto all’atto della prenotazione.
     
  • Posso cedere la mia prenotazione ad un’altra persona?
    Per questa richiesta contatta direttamente la struttura che potrebbe avere una specifica politica in merito o potrebbe aver bisogno di ulteriori dati sulla persona a cui vuoi cedere la prenotazione.
     
  • Come posso ottenere aiuto per una mia prenotazione?
    Entra nell’area cliente con le tue credenziali e da lì potrai contattarci oppure scrivendo attraverso il nostro modulo di contatto specificando il tuo numero di prenotazione e la ragione della richiesta di contatto. Ti consigliamo di lasciare anche un numero di telefono a cui potrai essere raggiunta in caso di bisogno.
     
  • Ci sono da pagare Tasse, Oneri Locali o Extra direttamente in loco?
    Se non chiaramente indicato nelle tariffe di prenotazione o policy della struttura potrebbero essere richiesti dei pagamenti direttamente in struttura per tasse di soggiorno, oneri locali o extra non compresi nella tariffa. Il consiglio e di leggere tutto con cura prima di prenotare o scriverci attraverso il nostro modulo di contatto.
     
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    Per le prenotazioni effettuate ti consigliamo di tenere a mente il rischio legato al Coronavirus (COVID-19) e le relative misure governative. Se prenoti una tariffa non “flessibile” o “non cancellabile”o “non modificabile”, potresti non aver diritto al rimborso in caso di cancellazione o alla r. Eventuali richieste di cancellazione o cambio data saranno gestite in base policy della tariffa scelta all’atto della prenotazione e di eventuali leggi sulla tutela dei consumatori. In tempi incerti come questi, MeTour consiglia di prenotare con tariffe che permettano cancellazione gratuita o cambi data, così che se dovessi cambiare programmi o intervengano delle restrizioni, potrai cancellare gratuitamente fino al termine previsto dalla struttura.
     
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TripAdvisor
Travelers Choice
4.0
Molto buono
TripAdvisor
1.963 recensioni
#2 of 2 hotels in Madinat Zayed
Qualità del sonno
Posizione
Stanze
Servizio
Qualità/Prezzo
Pulizia
riebackfamily
Recensione del 20 Gen 2024
Great getaway close to Abu dhabi
Great place to bring guests foe fun in the desert. The quad bikes were fun and we loved lounging by the pool. We brought family from overseas they had a great time. Bellydancing was wonderful. The pool is perfectly situated and the entertainment was fun.
Dear Valued Guest,

I appreciate your positive feedback about our hotel. We do take pride in catering to our guests’ needs the best way we can. I am sure our entire staff enjoyed catering your needs as much as you enjoyed your stay.

We are pleased to share an important update about a major upcoming transformation set to take place at Tilal Liwa Hotel. Our hotel is gearing up for an exhilarating renovation journey, meticulously designed to enhance your future stays and redefine your experiences with us.
In our pursuit of delivering unparalleled service, and to further elevate our standards, we will temporarily close our hotel, commencing 01 January 2024. During this period, we will be improving and upgrading our entire property, including the introduction of additional amenities for guests to enjoy.
Our dedicated team will personally be contacting all guests with existing bookings during the closure period to facilitate full refunds. We remain committed to assisting all guests and ensuring their convenience and satisfaction during this period.
Following our reopening, prepare to immerse yourself in a host of exciting new services and amenities at the hotel, promising a memorable experience during your next visit.
We look forward to sharing further updates on what to expect, as we embark on this transformative journey to create a truly exceptional retreat for our valued guests. Stay tuned on our social media platforms for more.

With best regards,

Diana Kornilakis
General Manager
Tilal Liwa Hotel
JohnnyMars1
Recensione del 28 Dic 2023
A piece of paradise in the middle of no where. A great place to calm down and being away from daily stress .
Very recommendable if you are looking for some peace and quietness. No matter solo, in group or with family, staff read the wish in your eyes. I can’t imagine not visit this hotel again and over and over again . Since opening time 12 years ago
I appreciate your positive feedback about our hotel. We do take pride in catering to our guests’ needs the best way we can. I am sure our entire staff enjoyed catering your needs as much as you enjoyed your stay.

Tilal Liwa Hotel will temporarily close from 01 January 2024, for a renovation journey designed to enhance future stays for our valued guests. We eagerly anticipate welcoming you back to a host of exciting new services and amenities at the hotel, promising a memorable experience during your next visit. Stay tuned on our social media platforms for further updates.

With best regards,

Diana
akshayng30
Recensione del 17 Dic 2023
A nice, quiet staycation!
We had a short staycation at the Tilal Liwa Hotel on the nights of the 8th and 9th of December.

Given the short duration of the stay, a couple of highlights certainly made the experience of the hotel and Abu Dhabi worthwhile.

1. The hotel staff were warm and approachable. Notable mentions are Hady, the senior manager who upgraded us to half-board while the original package included only breakfast. The head chef Vijay, made sure that vegetarian and Indian options were available for us by making many customised dishes! Dixshan, Billy, Constantine, Koshila and Eugene; were all accomodating and friendly.

2. The experience of the Quad biking was a lot of fun. There were separate packages for 15min (50 AED), 30 min (90 AED) and 1 hour (130 AED) provided. Given the great weather in the December period, would certainly recommend the 30 minutes or 1 hour (if not too long for you!) package. The Dune Bashing organised by Liwa Adventures (Basith) was also a fantastic experience altogether, along with visting the Moreeb dunes and Camel farm.

3. Temperature controlled pool: This was definitely a highlight with the desert in the backdrop and interesting lighting system.

4. The outdoor seating area near the pool, where the belly dancing, Christmas buffet and singing sessions were held. The events were entertaining, and the enthusiasm of both the belly dancer and singer performances are to be noted.

5. The 'secret garden'; this is something definitely to be explored! It consists of a small pond, hammock and a bench were one can sit. I spent a lot of the early morning sitting on the hammock there!

Suggestions for additional improvements:

1. The housekeeping service proactiveness has a lot of room to improve. The responses to getting in touch with housekeeping or additional towels/ water in the room took a large amount of delay before being delivered.

2. Diversification in Asian/vegetarian food options. While the quality and taste of the food is already very good , the number of vegetarian/asian options present in the buffet can be increased to cater to a wider ambience.

All in all, the stay was a pleasant and memorable one!
Dear Valued Guest,

Greetings from Tilal Liwa Hotel.

I would like to take this opportunity to thank you for your recent stay and to share your experiences at the hotel.

It gives me the honor to read your feedback expressing your satisfaction with regards to the excellent services offered at our hotel. We have shared your comments with our colleagues and they are enthusiastically motivated to hear your constructive comments about the hotel and the services.

Please be aware that guest satisfaction is our most important objective and it will not only make our hotel successful but also our work more satisfying.

The reputation of Tilal Liwa Hotel is built on dedication and commitment to exemplary customer services.

I certainly do hope that your recent experience at Tilal Liwa Hotel will build a rapport for patronizing continuously our hotel services in the coming period.

We are all looking forward to the pleasure of welcoming you again at Tilal Liwa Hotel in the near future.

Thank you and kind regards,

Diana Kornilakis
General Manager
Tilal Liwa Hotel
DamiB
Recensione del 06 Dic 2023
Overpromises and underdelivers
This hotel’s glory days seem to be behind it. A lot of the advertised amenities are simply not there. Telescope for stargazing? Broken by other guests, too expensive to replace. Spa? The massage therapist quit, no replacement found. The sauna and hamam are there but turned off and the spa/gyn area is unattended, so if you can operate them yourself, that’s fine, if not… Joining the desert trips with your personal 4x4 - not an option anymore. The service is now outsourced and you can only go dune bashing in a car owned by a business for 1800AED… Camels? They were nowhere to be seen.

The food was a hit and miss. Breakfast was generally good, the Egyptian chef makes good omelettes though the hotel might consider buying him two new non-stick pans, not such a splurge given the nightly rates they charge. The lunch buffet was ok, we had yummy lamb ouzi both days. Deserts were boring. If you don’t drink alcohol, the all-inclusive option is kind of meager - 2 virgin cocktails (a piña colada and some tropical mix), virgin mojito was chargeable, that is on the days they had mint at all. The snacks next to the pool in the afternoon were quite disappointing in both variety and quality. We had the buffet dinner the first night - now that was worse than my child’s school canteen as per his (and our) assessment. The next night despite being on the AI plan, we went for the desert BBQ. We paid 450AED extra but that was worth every penny! Grilling the marinated variety of meat options was a real delight for all senses.

The evening entertainment - excellent musical choices by the DJ turned also live singer - he wasn’t a Sinatra but he tried hard. Now the Russian belly dancer - she’s something else. This lady have her all at every appearance (3 per night) no matter how scarce or bored or drunk her audience was. Hats off to her work ethic and her skill.

The day activities - quad riding was a thrill even if they were not very powerful (for an area you don’t know they were good enough and probably preventing some serious accidents that could occur with more powerful engines). Ping pong, billiards, chess and babyfoot tables by the pool - really good family fun.

The highlight of the place - the climate controlled pool. The noise level - lots of loud kids during the morning, plenty of loud drunkards in the evening - 1 to 3 pm when all that crowd is gone for lunch would be your best chance for a blissful relaxing moment.

Will we be coming back? Unlikely. Special thanks to staff member Lama (I hope I got his name right) from Nepal for making up for some of the disappointments with his impeccable service.
Dear DamiB,

Greetings from Tilal Liwa Hotel.

Thank you very much for staying at Tilal Liwa Hotel and taking the time in sharing your experience of your recent stay.

With reference to your dissatisfaction and disappointment in our hotel services during your stay, first of all I would like to extend my sincere apologies for not living up to your expectations.

I sincerely regret to learn about the less than positive experience that has encountered. Please be informed that all your comments have been shared to our concerned Department Heads for serious corrective action and measures to ensure these issues will not occur again in the future.

The management and all colleagues’ do appreciate the candid feedback and will do everything possible to improve the product and services in the hotel. Please be aware that the reputation of Tilal Liwa Hotel is built on dedication and commitment to exemplary customer services.

I certainly do hope that your recent experience at Tilal Liwa Hotel will not deter you from using our hotel in the future, it is only with our valuable guest comments that we can improve our shortcomings, hoping that such an incident will not reflect you a negative impact, and sincerely hope that we would be able to restore your confidence in our hotel.

We are all looking forward to the pleasure of welcoming you again at Tilal Liwa Hotel in the near future.

Thank you and kind regards,

Diana Kornilakis
General Manager
Tilal Liwa Hotel
ayanbhadra
Recensione del 28 Nov 2023
Nice place and very clean
Well maintained with friendly staff. I would recommend all my friends and families. It would be great if more asian food choices available. Little far but still prefer the place. Very calm and quiet. Thanks
Dear valued guest,

Thank you very much for your comments related to your recent stay with us, we are very pleased to hear that you have enjoyed your experience and we look forward to welcoming you back.

With best regards,

Diana
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