Situato a 3 km dalla spiaggia di Aksa, il Retreat Hotel & Convention Centre offre una piscina all'aperto, un centro benessere e massaggi e una reception aperta 24 ore su 24.
Il Retreat Hotel & Convention Centre si trova a 52 km dall'aeroporto internazionale Chhatrapati Shivaji, a 7 km dal famoso Essel World (parco divertimenti) e a 1 km dalla Chiesa di San Bonaventura.
Il Retreat Hotel & Convention Centre si trova a 52 km dall'aeroporto internazionale Chhatrapati Shivaji, a 7 km dal famoso Essel World (parco divertimenti) e a 1 km dalla Chiesa di San Bonaventura.
Palm View Deluxe King CP
Palm View Deluxe Twin CP
Da sapere...
Erangal Beach, Madh Island, Malad - Marve Rd, W, Mumbai, Maharashtra 400061
Città: Mumbai
Regione: Maharashtra
Check-in dalle 14:00
Check-out fino alle 10:00
The Retreat Hotel & Convention Centre accetta le richieste speciali. Aggiungile nel prossimo passaggio!
FAQ Domande Frequenti
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Perché scegliere Metour.it come la tua agenzia di viaggio online affidabile?Metour.it si impegna a offrire ai viaggiatori esperienze autentiche e indimenticabili. Come una delle principali agenzie di viaggio online affidabili, ci distinguiamo per la nostra dedizione alla qualità, alla sicurezza e alla soddisfazione del cliente. Ogni destinazione, pacchetto e servizio offerto è stato accuratamente selezionato per garantire un'esperienza di viaggio senza paragoni. Inoltre, il nostro team esperto è sempre a disposizione per assisterti in ogni fase del tuo viaggio, garantendo che ogni dettaglio sia curato alla perfezione.
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I prezzi sono sempre uguali anche se cambia la data?I prezzi variano in base a diversi fattori che possono essere stagionali, giorno della settimana, stato di occupazione dell’Hotel, promozioni, particolari fiere in città ed altro. Il consiglio, per vedere i prezzi, è quello di inserire le date del soggiorno e fare i propri confronti.
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La colazione è sempre compresa?No, dipende dalla tariffa e dalla struttura se è organizzata per offrirla oppure no. Verifica bene prima di prenotare cosa è compreso e cosa no e che tipo di servizio viene offerto.
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Posso fare richieste speciali?Certo, all’atto della prenotazione avrai un campo dove poter scrivere direttamente alla struttura e fare le tue richieste. Queste saranno valutate dall’Hotel che ti risponderà direttamente. In questo processo decisionale MeTour non è responsabile.
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Che tipi di letti troverò nella stanza da me prenotata?La tipologia di letto è solitamente specificata nella scheda della stanza. Se hai richieste o esigenze particolari le potrai indicare all’atto della prenotazione scrivendole nel campo “richieste speciali” che saranno girate direttamente alla struttura. In questo processo MeTour non è responsabile.
- Cosa è Paga in Struttural e cosa sono le Pre-Autorizzazione di Pagamento?
Quando prenoti, alcune strutture offrono la possibilità di pagare direttamente in Struttura. In questi casi ti verrà richiesto semplicemente di inserire la tua carta di credito (o di debito) a garanzia della prenotazione, ma senza nessun addebito. La somma verrà prelevata dalla tua carta di credito solo nei casi previsti dalle policy e condizioni relative alla tua prenotazione. In altri casi, quando il Partner non adotta sistemi automatici di disponibilità e prenotazione, ma confermano le prenotazioni "manualmente", allora ti verrà richiesto di inserire la tua carta di credito (o di debito) a garanzia della prenotazione, per poi essere direttamente addebitato nel momento stesso in cui il Partner confermerà la prenotazione (entro le 24-48 ore). A quel momento riceverai una mail con la conferma di prenotazione e l'avvenuto pagamento.
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Come faccio a sapere se la mia carta è stata pre-autorizzata?Consultando il saldo della tua carta di credito vedrail che il tuo saldo disponibile risulterà momentaneamente ridotto dell’ importo della tua prenotazione. Potresti, in altri casi e a secondo della politica del circuito della tua Carta di Credito, anche trovare nel repiologo mensile dei movimenti della carta una voce: “operazione in sospeso”. Il blocco della pre autorizzazaione, a secondo delle situazioni, sarà mantenuto secondo le policy ed i termini e condizioni di quanto prenotato.
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Come posso cancellare o modificare la mia prenotazione?Facile, entra nell’area cliente con le tue credenziali e da lì potrai modificare o cancellare la tua prenotazione. Ricorda che il cambio date o la cancellazione con richiesta di rimborso dipende dalla tariffa che hai scelto all’atto della prenotazione.
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Posso cedere la mia prenotazione ad un’altra persona?Per questa richiesta contatta direttamente la struttura che potrebbe avere una specifica politica in merito o potrebbe aver bisogno di ulteriori dati sulla persona a cui vuoi cedere la prenotazione.
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Come posso ottenere aiuto per una mia prenotazione?Entra nell’area cliente con le tue credenziali e da lì potrai contattarci oppure scrivendo attraverso il nostro modulo di contatto specificando il tuo numero di prenotazione e la ragione della richiesta di contatto. Ti consigliamo di lasciare anche un numero di telefono a cui potrai essere raggiunta in caso di bisogno.
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Ci sono da pagare Tasse, Oneri Locali o Extra direttamente in loco?Normalmente sono chiaramente indicate nella scheda della struttura o aggiunte in fase prenotazione a secondo delle norme locali o delle policy della struttura potrebbero. Ma anche se non chiaramente indicato potrebbero essere richiesti dei pagamenti direttamente in struttura per eventuali tasse di soggiorno, oneri locali o extra non compresi nella tariffa. Il consiglio e di leggere tutto con cura prima di prenotare o scriverci attraverso il nostro modulo di contatto.
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Sono ammessi animali di piccola taglia?Spesso è chiaramente inato nella scheda della struttura e per queso ti invitiamo a leggere attentemante le loro policy. Ove non indicato ti inviatiamo a contattarci attraverso il nostro modulo di contatto per maggiori informazioni.
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Cosa sono le recensioni di TripAdvisor?
Le recensioni di TripAdvisor su MeTour.it sono valutazioni e commenti importati direttamente da TripAdvisor per ogni hotel, B&B, resort, campeggio, alloggio, ristorante e attività museale che trovi sul nostro sito. Includono un rating complessivo fino a 5 punti, il numero totale di recensioni, e valutazioni dettagliate per specifiche categorie come stanze, posizione, pulizia, qualità del sonno, servizio e rapporto qualità-prezzo. Mostriamo anche le ultime 5 recensioni rilasciate da viaggiatori su TripAdvisor. Questi dati vengono aggiornati automaticamente e sono forniti per aiutare i nostri utenti a fare scelte informate. MeTour.it non modifica queste recensioni e non si assume responsabilità per la loro precisione.
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Come vengono collegate le proposte di MeTour.it alle recensioni di TripAdvisor? Cosa succede in caso di errori nei collegamenti con TripAdvisor?Per collegare le nostre proposte alle recensioni offerte da TripAdvisor, utilizziamo un algoritmo automatico di ricerca. Questo sistema, nonostante i nostri sforzi, potrebbe occasionalmente agganciare una proposta sbagliata. Pur impegnandoci al massimo per evitare tali errori, desideriamo precisare che non possiamo assumerci responsabilità per eventuali inesattezze derivanti da questi collegamenti automatizzati.
Effettuiamo anche controlli manuali per correggere eventuali errori rilevati e lavoriamo costantemente per migliorare l'algoritmo. Se doveste riscontrare un errore, vi preghiamo di segnalarcelo all'indirizzo info@metour.it, in modo da poter intervenire tempestivamente e migliorare ulteriormente il nostro servizio.Che tipo di guide turistiche posso trovare nella sezione "Destinazioni" di MeTour.it?Nella sezione "Destinazioni" di MeTour.it, troverai guide dettagliate sulle principali città d'arte italiane, le capitali europee, i borghi più belli d'Italia, i borghi fantasma e le principali destinazioni turistiche mondiali. Ogni guida offre informazioni su attrazioni, cultura locale, alloggi consigliati e consigli su come sfruttare al meglio il tuo viaggio.
Come posso utilizzare le guide delle destinazioni per pianificare il mio viaggio?
Le guide delle destinazioni su MeTour.it forniscono consigli utili su cosa vedere, dove mangiare, dove soggiornare e curiosità. Utilizzando queste guide, puoi pianificare il tuo itinerario, prenotare attrazioni popolari in anticipo e trovare le migliori opzioni di alloggio e ristorazione per la tua destinazione preferita.
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Sì, le nostre guide delle destinazioni vengono costantemente aggiornate per riflettere le ultime tendenze di viaggio, attrazioni emergenti e consigli attuali. Ti invitiamo a visitare spesso la sezione "Destinazioni" per le ultime novità e aggiornamenti. Visita anche il nostro blog https://www.metour.it/it/news/ delle dove puoi trovare articoli sempre aggiornati su consigli di viaggio, destinazioni da visitare, tendenze, consigli, precauzioni per viaggiare in sicurezza.
Posso trovare informazioni su eventi locali nelle guide delle destinazioni?
Certo! Le guide delle destinazioni includono anche informazioni sugli eventi locali, festività, fiere e manifestazioni che potrebbero arricchire la tua esperienza di viaggio. Consulta la sezione "Eventi" all'interno di ogni guida per maggiori dettagli.
Come posso trovare le destinazioni che meglio si adattano alle mie esigenze di viaggio?Utilizza i filtri nella sezione "Destinazioni" per selezionare le opzioni in base ai tuoi interessi, come città d'arte, destinazioni balneari o borghi storici. Questo ti aiuterà a trovare rapidamente le destinazioni che meglio si adattano al tuo stile di viaggio.Cosa trovo nella sezione "Idee di viaggio" di MeTour.it?
Nella sezione "Idee di viaggio" troverai una raccolta di proposte selezionate da noi per te e prenotabili su MeTour.it, organizzate per tema. Offriamo idee per viaggi al mare, avventura, vacanze in montagna, vacanze sui laghi e fiumi, viaggi per famiglie, destinazioni per soli adulti, combinazioni di lavoro e vacanza, viaggi per la salute del corpo e della mente e molto altro.Come posso utilizzare le idee di viaggio per pianificare le mie vacanze?
Le idee di viaggio sono progettate per ispirarti e facilitare la pianificazione delle tue vacanze. Ogni proposta include informazioni dettagliate su destinazioni, attività consigliate, alloggi e offerte speciali. Scegli il tema che ti interessa e esplora le proposte per prenotare il tuo viaggio perfetto.Le idee di viaggio sono adatte anche per viaggiatori solitari?
Assolutamente! Le idee di viaggio di MeTour.it sono adatte a tutti i tipi di viaggiatori, inclusi quelli solitari. Offriamo suggerimenti per avventure individuali, soggiorni rilassanti e opportunità di socializzazione, ideali per chi viaggia da solo.
Cosa posso prenotare nella sezione "Prenota e Parti" di MeTour.it?
Nella sezione "Prenota e Parti", puoi trovare e prenotare una vasta gamma di opzioni per il tuo viaggio, tra cui alloggi, ristoranti, servizi di mobilità come noleggio auto e transfer, e una varietà di esperienze e visite guidate. Questa sezione è pensata per offrire tutto il necessario per una vacanza completa.Quali tipi di alloggio posso trovare nella sezione "Prenota e Parti"?
Offriamo una vasta gamma di alloggi, tra cui hotel, case vacanza, villaggi turistici, bed & breakfast, resort, glamping, chalet, residenze storiche, hotel di charme e molto altro. Ogni opzione è descritta dettagliatamente per aiutarti a trovare l'alloggio che meglio si adatta alle tue esigenze e preferenze. Inoltre, utilizziamo le recensioni di TripAdvisor per aiutarti a decidere l'alloggio che fa per te e consigliato da altri viaggiatori che l'hanno recensito.
Come posso prenotare ristoranti o attività di ristorazione su MeTour.it?
Puoi prenotare ristoranti, pizzerie e altre attività di ristorazione direttamente nella sezione "Prenota e Parti". Ogni opzione include dettagli sul tipo di cucina, menu, orari e recensioni per aiutarti a fare la scelta migliore.
Che tipi di servizi di mobilità sono disponibili per prenotazione?
I servizi di mobilità disponibili includono noleggio auto, servizi di transfer, charters nautici e biglietti per trasporti pubblici. Puoi prenotare il servizio più adatto al tuo itinerario direttamente dal nostro sito.
Quali esperienze e visite posso prenotare su MeTour.it?
Puoi prenotare una vasta gamma di esperienze, tra cui tour guidati, visite a musei, attività all'aperto e biglietti per attrazioni locali. Ogni opzione include informazioni dettagliate per garantirti un'esperienza indimenticabile.Come faccio a sapere se una destinazione è sicura per viaggiare?
Ti consigliamo di controllare le ultime informazioni di viaggio e avvisi di sicurezza sui siti governativi e dell'Organizzazione Mondiale della Sanità. MeTour.it fornisce anche aggiornamenti sulle condizioni locali nelle nostre guide delle destinazioni https://www.metour.it/it/destinazioni e sul nostro blog https://www.metour.it/it/news/
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Covid 19 Prenotazioni/Cancellazioni/Cambio Date/Rimborsi:
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Per le prenotazioni effettuate ti consigliamo di tenere a mente il rischio legato al Coronavirus (COVID-19) e le relative misure governative. Se prenoti una tariffa non “flessibile” o “non cancellabile”o “non modificabile”, potresti non aver diritto al rimborso in caso di cancellazione o alla r. Eventuali richieste di cancellazione o cambio data saranno gestite in base policy della tariffa scelta all’atto della prenotazione e di eventuali leggi sulla tutela dei consumatori. In tempi incerti come questi, MeTour consiglia di prenotare con tariffe che permettano cancellazione gratuita o cambi data, così che se dovessi cambiare programmi o intervengano delle restrizioni, potrai cancellare gratuitamente fino al termine previsto dalla struttura.
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Covid-19: restrizioni e consigli di viaggioMeTour incentiva i propri Partner ad un’attenta politica di prevenzione nei confronti della pandemia da Covid-19, promuovendo quelle strutture con protocolli severi di sanificazione e controllo e monitora eventuali situazioni di contagio bloccando le prenotazioni verso quelle strutture o luoghi particolarmente colpiti. Non potendo però intervenire direttamente sulle strutture, che sono indipendenti da MeTour il consiglio Prima di prenotare e di raggiungere la struttura, è di verificare se ci sono in atto restrizioni agli spostamenti. I viaggi infatti potrebbero essere autorizzati solo per motivi specifici e, in particolare, quelli a scopo turistico potrebbero non essere consentiti. Ti consigliamo di visitare i siti web governativi dei vari Paesi nel mondo di destinazione, in sito dell’OMS (Organizzazione Mondiale della Sanità) e degli organi di Governo Locali, Siti di Informazione Ufficiali e, non in ultimo, il sito delle Strutture di Prenotate. MeTour non è responsabile del contenuto dei sopra citati siti, ma consiglia di consultare notizie il più possibilmente aggiornate.

3.5
Molto buono
593 recensioni
#126 of 1,613 hotels in Mumbai

Recensione del 08 Mag 2024
Pathetic smell in the surroundings and super expensive food
Super expensive food. Hotel management should consider pricing and food quality as well as quantum.
Further, this property stinks with fish drying smell coming from the nearby area. Super pathetic.
Otherwise, it's clean resort.
I won't recommend it at this price.
Further, this property stinks with fish drying smell coming from the nearby area. Super pathetic.
Otherwise, it's clean resort.
I won't recommend it at this price.
Dear Mr. Sujit,
Thank you for taking the time out to share the feedback on your stay experience.
It is always a pleasure to receive positive feedback about cleanliness of our property, our team members and we are humbled by your gracious compliments.
In regards to the smell from our exterior areas, as you must be aware the property is attached to a beach and near a fishing village hence occasionally there is smell from the sea. This is limited only in the exteriors and not in the rooms or interior areas.
Our curated menus are priced as per city standards of any other five-star deluxe hotel and we ensure the quality and quantity as per standards
We are committed to consistently providing warm and efficient services to all our guests and appreciative comments such as yours are most encouraging and will always be our greatest motivation.
We thank you for your patronage and we look forward to welcoming you back in the very near future.
Regards
Thank you for taking the time out to share the feedback on your stay experience.
It is always a pleasure to receive positive feedback about cleanliness of our property, our team members and we are humbled by your gracious compliments.
In regards to the smell from our exterior areas, as you must be aware the property is attached to a beach and near a fishing village hence occasionally there is smell from the sea. This is limited only in the exteriors and not in the rooms or interior areas.
Our curated menus are priced as per city standards of any other five-star deluxe hotel and we ensure the quality and quantity as per standards
We are committed to consistently providing warm and efficient services to all our guests and appreciative comments such as yours are most encouraging and will always be our greatest motivation.
We thank you for your patronage and we look forward to welcoming you back in the very near future.
Regards

Recensione del 26 Mar 2024
RELAXATION PARADISE
Best hotel if you want an out of city experience in the city itself . It is located away from the hustle and bustle of Mumbai , despite being in Mumbai .
1) Rooms - The rooms are very comfortable . Take the sea view option . It is approximately a thousand more , but worth the money . Again , first try for A wing , then B wing . View from A wing is the best . Avoid C wing , if possible ( view not the best ) . Try for higher floors 7 , 6 or 5 , else the coconut trees will block the sea view . If you are a big group , then request for interconnecting rooms in advance .
2) Food . Tangerine cafe is the 24 x 7 coffee shop . It is also the place for breakfast , lunch and dinner buffets . Oriental Bowl is the a la carte Chinese restaurant . When you book the stay , go for the MAP plan ( breakfast , 1 major meal - lunch or dinner , and afternoon tea ) . The hotel does not offer an AP plan ( all meals included ) . There is no nearby restaurant , so if you dont take the MAP plan , then you have to order A la carte from the hotels restaurants , which are on the higher side . Pro tip - There is a restaurant around 10 minutes drive from the hotel . Name of the restaurant is BOLLYWOOD STARS . They deliver meals to the hotel lobby , from where you can collect and eat in your room . Food is quite delicious and reasonably priced . Dont forget to tell Bollywood Stars to include cutlery ( wooden spoons and paper plates and bowls ) . Else you have to pay the Retreat for additional cutlery .
3) Service - Very very good service . If I could give them 6 stars , I would , but google allows only 5 stars . Mr. Ritesh Gupta
( Assistant front desk manager ) , was very professional and helpful . His promptness and efficiency ensured a smooth check in and enjoyable stay . Mr Felix , of the Tangerine Cafe was a superstar , who made our stay memorable with his attention and supervision . Mr Shon in the service staff of Tangerine Cafe , looked after us very nicely . I did not encounter a single rude staff . I found some guests talking to the hotel staff in a derogative manner and they got it back in the same tone . But if you are courteous and kind with the hotel staff , they will be the same , and will look after you nicely . Dont forget to hand out tips ( they deserve it ) .
4) Things to do - First the free activities . The huge pool and Jacuzzi . Beach is average ( full of strong fish smell , which sometimes can be smelt in the hotel open premises also for a few hours of the day ) . Try the Retreat Club games room which has many games . Go for the Steam bath ( after the swim , never before a swim ) . Beach volleyball , badminton , cycling . All these activities are free activities included in your stay . Spa is good ( paid activity) . Air Hockey and Billiards are reasonably priced . Spend maximum time inside the hotel . Nearby activities are not that great . Example Madh Fort ( you cant go inside without prior permission )
5) Location - It is located at a very remote part of Mumbai . Be sure to get there during daytime and leave during daytme . Incase of a car breakdown , it will be very difficult to get help after sunset . The nearby roads are not well lit during night. Taxis and autos are hard to find .
All in all , a very refreshing change from the fast paced Mumbai life.
1) Rooms - The rooms are very comfortable . Take the sea view option . It is approximately a thousand more , but worth the money . Again , first try for A wing , then B wing . View from A wing is the best . Avoid C wing , if possible ( view not the best ) . Try for higher floors 7 , 6 or 5 , else the coconut trees will block the sea view . If you are a big group , then request for interconnecting rooms in advance .
2) Food . Tangerine cafe is the 24 x 7 coffee shop . It is also the place for breakfast , lunch and dinner buffets . Oriental Bowl is the a la carte Chinese restaurant . When you book the stay , go for the MAP plan ( breakfast , 1 major meal - lunch or dinner , and afternoon tea ) . The hotel does not offer an AP plan ( all meals included ) . There is no nearby restaurant , so if you dont take the MAP plan , then you have to order A la carte from the hotels restaurants , which are on the higher side . Pro tip - There is a restaurant around 10 minutes drive from the hotel . Name of the restaurant is BOLLYWOOD STARS . They deliver meals to the hotel lobby , from where you can collect and eat in your room . Food is quite delicious and reasonably priced . Dont forget to tell Bollywood Stars to include cutlery ( wooden spoons and paper plates and bowls ) . Else you have to pay the Retreat for additional cutlery .
3) Service - Very very good service . If I could give them 6 stars , I would , but google allows only 5 stars . Mr. Ritesh Gupta
( Assistant front desk manager ) , was very professional and helpful . His promptness and efficiency ensured a smooth check in and enjoyable stay . Mr Felix , of the Tangerine Cafe was a superstar , who made our stay memorable with his attention and supervision . Mr Shon in the service staff of Tangerine Cafe , looked after us very nicely . I did not encounter a single rude staff . I found some guests talking to the hotel staff in a derogative manner and they got it back in the same tone . But if you are courteous and kind with the hotel staff , they will be the same , and will look after you nicely . Dont forget to hand out tips ( they deserve it ) .
4) Things to do - First the free activities . The huge pool and Jacuzzi . Beach is average ( full of strong fish smell , which sometimes can be smelt in the hotel open premises also for a few hours of the day ) . Try the Retreat Club games room which has many games . Go for the Steam bath ( after the swim , never before a swim ) . Beach volleyball , badminton , cycling . All these activities are free activities included in your stay . Spa is good ( paid activity) . Air Hockey and Billiards are reasonably priced . Spend maximum time inside the hotel . Nearby activities are not that great . Example Madh Fort ( you cant go inside without prior permission )
5) Location - It is located at a very remote part of Mumbai . Be sure to get there during daytime and leave during daytme . Incase of a car breakdown , it will be very difficult to get help after sunset . The nearby roads are not well lit during night. Taxis and autos are hard to find .
All in all , a very refreshing change from the fast paced Mumbai life.

Recensione del 10 Mar 2024
Worst Experience Ever
One of the worst properties I have ever come across, for starters the smell is unbearable, followed by abnoctiously rude staff.
Followed by bad service and an awful, dinner and breakfast spread, the bread had fungus which the staff refused to acknowledge.
Staff member named Rahil at the reception was highly unprofessional and infact he is the one who urged me to write this review stating, please go ahead and write wherever, whatever you wish to.
Followed by bad service and an awful, dinner and breakfast spread, the bread had fungus which the staff refused to acknowledge.
Staff member named Rahil at the reception was highly unprofessional and infact he is the one who urged me to write this review stating, please go ahead and write wherever, whatever you wish to.
Dear Ms.Sonam,
We would like to thank you for choosing our hotel as your accommodation choice and for taking the time to post a review about your experience. Re your feedback, whilst we apologize to you any inconvenience, we would like to state the following -
The hotel is located in a coastal fishing hamlet and the smell you refer to is prevalent at times.
As you are aware your booking was coordinated by Mr Sudesh Tamhane. At the time of the booking there was no request made for interconnecting rooms and upon check-in (on 8-March), you asked for 8 sets of interconnecting rooms. Unfortunately, we could only offer you the 1 (one) vacant available set.
You checked in at around 1730 hours, when the hi tea service was over and the service timings of this meal were communicated by email to Mr Tamhane during your booking time.
Your group members bought their own alcoholic beverages to the hotel which is in order. However, you demanded that the same be served in a banquet venue or the lawns. It was explained to Mr Tamhane during booking time that service of liquor in any area outside the licensed areas, would need the procurement of a license in advance and that guests could consume their own liquor in their room only.
We offer all our guests a standard buffet breakfast comprising of fruit juices, choice of cut fresh fruits, choice of cereals, assorted breakfast rolls, toast, eggs to order, dosa counter, apart from 3 Indian hot items, 2 continental items and other accompaniments. Should guests feel the need to order additional items (like sausages, meats, etc), they do order items on an a la carte basis. There was no fungus on bread and the same was acknowledged by the Restaurant Manager at that time. Whilst your feedback on the contents of the buffet are duly noted, this is one of the rare instances when we have received such feedback.
Your entire booking was coordinated by Mr.Tamhane and all do’s and don’ts were explained to him via email. Unfortunately it appears that these were not communicated by Mr Tamhane to the group, hence the negative experience that you encountered at the hotel and the hotel or its team cannot be held responsible for this. You would recall that your group member (Mr Ratan) used inappropriate language in the lobby in the presence of other guests for no fault of the hotel As you are aware, Mr Tamhane was unreachable during this interaction in the lobby (at around 1900 hrs).on 8 March.
We are happy to share with you a copy of the email exchange with Mr Sudesh during the booking period.
We hope in the light of what is mentioned above, you would view the matter in the correct perspective and we stay committed to providing you with wonderful experiences!
Warm Regards
We would like to thank you for choosing our hotel as your accommodation choice and for taking the time to post a review about your experience. Re your feedback, whilst we apologize to you any inconvenience, we would like to state the following -
The hotel is located in a coastal fishing hamlet and the smell you refer to is prevalent at times.
As you are aware your booking was coordinated by Mr Sudesh Tamhane. At the time of the booking there was no request made for interconnecting rooms and upon check-in (on 8-March), you asked for 8 sets of interconnecting rooms. Unfortunately, we could only offer you the 1 (one) vacant available set.
You checked in at around 1730 hours, when the hi tea service was over and the service timings of this meal were communicated by email to Mr Tamhane during your booking time.
Your group members bought their own alcoholic beverages to the hotel which is in order. However, you demanded that the same be served in a banquet venue or the lawns. It was explained to Mr Tamhane during booking time that service of liquor in any area outside the licensed areas, would need the procurement of a license in advance and that guests could consume their own liquor in their room only.
We offer all our guests a standard buffet breakfast comprising of fruit juices, choice of cut fresh fruits, choice of cereals, assorted breakfast rolls, toast, eggs to order, dosa counter, apart from 3 Indian hot items, 2 continental items and other accompaniments. Should guests feel the need to order additional items (like sausages, meats, etc), they do order items on an a la carte basis. There was no fungus on bread and the same was acknowledged by the Restaurant Manager at that time. Whilst your feedback on the contents of the buffet are duly noted, this is one of the rare instances when we have received such feedback.
Your entire booking was coordinated by Mr.Tamhane and all do’s and don’ts were explained to him via email. Unfortunately it appears that these were not communicated by Mr Tamhane to the group, hence the negative experience that you encountered at the hotel and the hotel or its team cannot be held responsible for this. You would recall that your group member (Mr Ratan) used inappropriate language in the lobby in the presence of other guests for no fault of the hotel As you are aware, Mr Tamhane was unreachable during this interaction in the lobby (at around 1900 hrs).on 8 March.
We are happy to share with you a copy of the email exchange with Mr Sudesh during the booking period.
We hope in the light of what is mentioned above, you would view the matter in the correct perspective and we stay committed to providing you with wonderful experiences!
Warm Regards

Recensione del 09 Gen 2024
Avoid at all costs!
Staff at the door were great couldn't fault that however as soon as you get to the hotel door there is a very strong smell of fish which is really sickening. Reception staff were ok just followed the script and charged us extra to have an extra bed for a child to stay with us even though tje bed didn't fit in the room booked ( no Invoixe given for this payment taken) so the child had to sleep in my bed whole night which was very uncomfortable as 3 people In 1 double bed was very uncomfortable. I booked this hotel based on the pool and being on the beach but wasn't able to use either as the smell was worse and when questioned was told fish is being dried on tje beach by the locals so this was a waste as had to go back and had to check out as the smell was unbeatbale the room was old dated and very dusty and looked liked someone hadn't stayed or cleaned in a while). Picture aren't what it seems. Not worth the money as even getting a taxi from here was a nightmare due to the location being in the middle of nowhere

Recensione del 02 Gen 2024
Good stay for short one day get away
The hotel is a comfortable place to stay. The swimming pool is well maintained . Did not see a pool attendant for the 2 hrs we used the pool though.
Archi at the check in was very welcoming and extremely quick to do her job. Was efficient at check out as well.
There was no information of the complimentary hi tea any where in our reservation confirmation also was not informed on arrival. Got to know the same by room service when I tried to order tea late afternoon.
Food overall quality is good. Had ala carte lunch in the coffee shop which was pretty good and service was brilliant. The (female) captain at the coffee shop was extremely courteous.
Ordered dinner from room service which was very good and served hot.
Manav was excellent at breakfast service.
Room HK-
Requested an HK staff for evening service when was near the elevator . She just got the bathroom touched up and placed fresh towels. It would be a nice gesture to touch up the bed as well.
Wanted to meet the GM for a feedback on a safety issue which i had on mind. I was informed that he was not available and hence met the Lobby manager.
The glass table tops in the entire hotel ( guest rooms , coffee shop etc) have extremely sharp edges. Considering that you cater to so many families this is an area of safety concern with children around the hotel specifically the ones who are as tall as your table tops.
Never heard back from the GM on the feedback despite leaving back my credentials. not sure if feed back was taken constructively.
Over all good place to stay
Archi at the check in was very welcoming and extremely quick to do her job. Was efficient at check out as well.
There was no information of the complimentary hi tea any where in our reservation confirmation also was not informed on arrival. Got to know the same by room service when I tried to order tea late afternoon.
Food overall quality is good. Had ala carte lunch in the coffee shop which was pretty good and service was brilliant. The (female) captain at the coffee shop was extremely courteous.
Ordered dinner from room service which was very good and served hot.
Manav was excellent at breakfast service.
Room HK-
Requested an HK staff for evening service when was near the elevator . She just got the bathroom touched up and placed fresh towels. It would be a nice gesture to touch up the bed as well.
Wanted to meet the GM for a feedback on a safety issue which i had on mind. I was informed that he was not available and hence met the Lobby manager.
The glass table tops in the entire hotel ( guest rooms , coffee shop etc) have extremely sharp edges. Considering that you cater to so many families this is an area of safety concern with children around the hotel specifically the ones who are as tall as your table tops.
Never heard back from the GM on the feedback despite leaving back my credentials. not sure if feed back was taken constructively.
Over all good place to stay
Dear Mr.Lawrence
Thank you for taking the time to tell us about your stay at The Retreat Hotel & Convention Centre Mumbai.
I appreciate your constructive comments and rest assured, the gaps highlighted through your feedback regarding the pool / hk / restaurant have been carefully noted. We are most concerned with the satisfaction of all our guests and your feedback is of great value to us. It allows us to ensure and improve the quality of service we want to offer our discerning guests.
At the Retreat Hotel & Convention Centre, Mumbai we ensure that our product and services continue to meet the highest standards to make your stay more comfortable. However, in your case it seems we were unable to satisfy your expectations.
I apologize for the inconvenience caused and would request you to give us an opportunity to serve you better on your next visit.
Look forward to receiving you at The Retreat Hotel & Convention Centre, Mumbai.
With Regards,
Thank you for taking the time to tell us about your stay at The Retreat Hotel & Convention Centre Mumbai.
I appreciate your constructive comments and rest assured, the gaps highlighted through your feedback regarding the pool / hk / restaurant have been carefully noted. We are most concerned with the satisfaction of all our guests and your feedback is of great value to us. It allows us to ensure and improve the quality of service we want to offer our discerning guests.
At the Retreat Hotel & Convention Centre, Mumbai we ensure that our product and services continue to meet the highest standards to make your stay more comfortable. However, in your case it seems we were unable to satisfy your expectations.
I apologize for the inconvenience caused and would request you to give us an opportunity to serve you better on your next visit.
Look forward to receiving you at The Retreat Hotel & Convention Centre, Mumbai.
With Regards,
Mumbai
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